13 Ekim 2010 Çarşamba

MEME UCU ÇATLAĞI

Ay evet, bir kez cılk yara olacak, sonra iyileşince ağrı duymayacaksınız’ derdim yeni annelere. Demek kolay...O cılk yaranın insanın içine oturan ağrısı...

Ağrıdan elinizi süremediğiniz yarayı bebeğinizin ağzına vermeniz...O emdikçe ağrıdan gözyaşları süzülürken gözlerinizden, aklınızın sadece bebeğinize yeterli  süt verip vermediğinizde olması..

Ben de yaşadım en derininden bu acıyı...Doğru emzirme tekniğini yıllarca annelere öğrettim ki, bebeklerini doğru emzirsinler.. Hem meme ucu çatlağı olmasın, hem de bebeklere bol süt verebilsinler diye. Doğru da emzirsen, olacaksa oluyormuş bu meret..Cilt yapısı, memenin yapısı daha birçok faktör etkili..Neredeyse dünyada varolan çoğu kremi de kullansan, olacaksa oluyor.

Ağrıdan ağladığım da oldu birkaç kez..Ağlamayı kendime yediremediğimden, sonraları bir yöntem buldum..Öyle canım acıyordu ki, haykırsam yeriydi..Ben de dudaklarımı ısırıyordum bağırmamak için.

Sonraları etrafımdakilerle paylaşınca bunu, yine birçok kadının bunun yaşadığını, kimisi 40 gün, kimisi 3 ay ağlayarak emzirdiklerini söylediklerinde, yine şaşırdım. Her olağanüstü olayı, acıyı ‘ normal’ yaşayan kadınlara yine beni şaşırttı. Erkekler böyle bir acı yaşasalar, bebekleri 1 kez bile emzirmezler diye düşündüm.

Yeni annelere güzel bir temenni de bulunmak isterseniz, çelikten meme ucu dileyin.

Bir de anneden ayrılırken, ‘Hoşçakal’ yerine ‘Sütünle kal’ diyebilirsiniz... 

4 yorum:

  1. Merhaba Bahar Hanım,
    Sizi çok özlemiştik. Kendinizi göremesek de, blogunuzla tekrar iletişim halinde olmak beni çok sevindirdi.

    Tam oğluma süper bir doktor buldum dediğim andaki ayrılığımıza hepimiz çok üzüldük.

    Artık engin tecrübelerinizden blogla yararlanacağız, bu da çok sevindirici.

    Blogunuz hayırlı uğurlu olsun:)
    Sevgiler!

    Tuna'nın Annesi

    YanıtlaSil
  2. 1 aylık bebeğim doğumdan sonraki sütümün gelmediği ilk günlerde biberona alıştı maalesef. ben de sütümü sağıp veriyorum biberonla ama keşke kanasaydı da memeden alsaydı...

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Zeynep Hanım,
    Benim kızıma da, ilk 2 ay bu yaralar nedeniyle biberon kullandım. Buradaki püf noktası, biberonun meme ucunun çok dar olması,anne memesi gibi emerek süt çıkartabilmesidir. Sonra yaralarım azalınca 2. aydan itibaren kızıma biberon vermedim. İlginç olan kızım 2.5 aylık olunca ,haftada 1 gün çalışmaya başladığımda süt sağıp bıraktım. Kızım 15 günde biberonu unutmuş,biberonu reddetti. Benim olmadığım günlerde annem onu damlalıkla beslemek zorunda kaldı, hiç de kolay olmadı..
    Diyeceğim o ki, biberon deliğini küçültün, çok aç olmadığı, keyifli olduğu zaman anne memesini deneyin, asla vazgeçmeyin.Sütünüz olduğu sürece, onu koynunuzdan ayırmayın :) sizin kokunuzu alarak, sütünüzü (biberondan da olsa) içsin..Bebeğinizi sağlıkla büyütün.

    YanıtlaSil
  4. meme koruyucu başlıklar var,takıyorsunuziemziriyorsunuz,oğlumu emzirebilme sebebimdir bu müthiş icat,acı çekmeye gerek yok

    YanıtlaSil