19 Eylül 2018 Çarşamba

Bebek Bekleyenlere Birkaç İpucu

Bu aralar etrafımda bebek bekleyen yakın arkadaşlarım var. Anne ve doktor olunca, bebek için yaptıkları hazırlıklarda danışmak istedikleri her ayrıntıyı severek yanıtlıyorum.
Bu sık akla gelen sorulara benim verdiğim cevapları sizlerle paylaşmak istedim.
Bebek odası hazırlarken,
Öncelikle ilk 6 ay sık sık emzireceğinizden dolayı sizin yatak odanızda olabilecek bir yatak seçmekte fayda var. Ya da en azında hem kendi odasına , hem de sizin odanıza gelebilecek hareketli bir yatak olmalı.
Önce yatak, sonra bebek oyun parkı olan yataklar akıllı bir seçim. Ayrıca tatile, yazlığa gittiğinizde bu yatağı yanınızda da götürebilirsiniz.
İkea’nın boyu ayarlanabilen, kolayca her yere taşınan yatakları da iyi bir seçim. Yatak deyip geçmeyin. Çocuk yataklarının standartları var. Yatak korkuluklarının arasındaki mesafe, kullanılan boya da zehirli kimyasalla içermemesi gerekliliği, yatağın içine koyduğunuz şiltesinin de standartlara uygunluğu çok önemli.
Yataklar bebek tutunup kalkabilecek aya geldiğinde (6-9 ay arası), boyları ayarlanabilir, yatağı yere yakın indirilebilir olmalıdır.
Ben bebeklerin ihtiyaçları doğrultusunda odalarının kurulması taraftarıyım. Yani bebek doğmadan kocaman odalar düzenlenmesi bazen kullanışsız eşyaları hayatımıza sokuyor.
Bir de bebek mobilyası sipariş verdiyseniz, bebek doğmadan vernik ve boya kokusunun geçmesi gerekliliğini göz önünde bulundurun.Mobilyaları erken teslim alın, bebek odasını erken boyatın, boya kokusu çok rahatsız edici oluyor. Ben bu konuda çok titiz olmama rağmen, boya kokusunu kızım doğduktan 6 ay sonra bile hissettiğim için, kızımın şifonyerini 6 ay babası kullandı…Babasının dolabında da kızımın eşyaları durdu.
O halde bebek doğduğunda odasında nelere ihtiyacı var:
Bir çekmeceli şifonyer..Her çekmecesine düzenleyiciler yardımıyla böldüğünüz, bebeğin her eşyası elinizi attığınız yerde olacaktır. Bebeklerin dolaplara asılacak eşyaları (palto, elbise, etek, uzun pantolonlar ) genellikle 2 yaş sonrası giydikleri için, o zamana kadar dolaba pek ihtiyaç duymuyorlar.
Bir küçük kitaplık…Evet, oyuncakların düzen içinde durduğu, kitapların sıralandığı kitaplıklar ilk ihtiyaçlardan..
Anne olunca en çok neye ihtiyacınız olacak biliyor musunuz?
Bir emzirme koltuğuna, bir emzirme köşesine..
Emzirme koltuğumu kızım 2 aylıkken ancak çıkıp alabilmiştim, inanın baştan almamakla o kadar hata ettiğimi anladım ki…Omuzlarımın ağrısı geçti, uzun süre yorulmadan emzirdiğim için sütüm arttı…yanına bir şişe su, okuma kitabım, ayaklarımı uzatacak bir puf koyduktan sonra , kendi köşemde, yeni bir hayata yelken açtım.. Benim için hayatımdaki ikinci ve vazgeçilmez sandalye de budur. Öyle pahalı bir şey almayın. İkea’dan aldığım Poang koltuğum bu iş için harika..Eskiyen yüzünü yeni şilte ile değiştirdim, 2 yıllık sandalyem yepyeni oldu. Hala kızımın odasında, her gece kızıma hikaye okuduğum, bazen kucak kucağa uyuduğumuz, evimin en kullanışlı eşyalarından…

Sakın yerden yüksek alt değiştirme ünitesi falan almayın. Yenidoğmuş bebek bile kendi etrafında dönebilir, kazalara sebebiyet veriri, aldığınızla kalırsınız .Size bir kitap önereceğim: Harika Çocuklar Nasıl Yetiştirilir? Yazarı Tim Seldin…Kaknüs yayınlarından...Sizi Montessori yöntemiyle tanıştıracak bir kitap. İçinde çocuk odalarının nasıl olması gerektiği de var. Bence size ilham verecektir.
Bir de bebekler için, elinizin altında olması gereken, az bilinen, (ya da bilinmeyen ,Türkiye’de bulunmayan ya da yaygın kullanılmayan) işe yarayan ilaçlar , dermatokozmetik kremler nelerdir?
--Pişik için Sudocream…İngiltere’de bebekler doğmadan anneler hediye edilir, pişik, yanık, düşme çarpma aklınıza ne gelirse, her şeye sürülür.
--Desitin Cream (Mavi- lacivert iki türü var) pişiklere iyi gelir.
--Gaz için İnfacol Drops…İnatçı gaz sancılarına birbir..Benim kızıma tek yarar sağlayan şey bu olmuştu.
--Baby Oragel… Diş çıkaran bebeklerin yardımcısı..Önce siz kullanın, sürdüğünüz yeri anında, derinlemesine uyuşturur.

2 yorum:

  1. Siz tanidigim en guzel insanlardan birisiniz, hep soyleyecegim hic bir zaman unutmayacagim hissettirdiklerinizi.. iyi ki sizi tanimisim, bana ve aileme (deniz&kaan ve bahar💓) cok sey kattiniz..

    YanıtlaSil
  2. İkizlerini 6 ay anne sütüyle besleyebilen, özverili, güçlü ve çok iyi bir anneden bunları duymak benim için bir onur...

    YanıtlaSil