7 Nisan 2011 Perşembe

Migrenle Yaşamak

Başım ağrıyor, yüzüm ağrıyor, sağdan sağdan geliyor…
Hayatımı paylaştığım bir his var artık..Ne zaman geleceğini önceden hissettiren, geldi mi iki gün beni zapteden…
İnsan vucudu bir şeyle, bir sıkıntı ya da fiziki acı ile baş edemeyince, kontak atıyor..BUMMM…Bu hisler beyninde hissettiğin acı olarak sana fazlasıyla geri, dönüyor.
Kızımın kolik ağlamalarının en şiddetli olduğu ikinci ay dolayında bir kez baş ağrısı çekmiştim. Yorgunluk, düzensiz beslenme, uykusuzluk bu baş ağrısının sebebiydi bence…Tanıyı kendi kendime koymama neden olan olay, kızımla beraber dışarıya çıktığımızda, aniden acı acı ağlamaya başladığında oldu…O an BUMMM…Sağdan gelen ağrı saplandı..
Bunun adı Migrendi..
Kızım 4 aylık olunca ağlamaları azaldı..Migren ise kalıcı oldu..
Bazen üst dişlerim, dişetlerim ağrıyor..2 kez oradaki dolgularımı değiştirttim, nafile…
Kulak kepçem ağrıyor..
Kaşımın üzeri ağrıyor…
Yüzüm sinüzit olmuş gibi ağrıyor.
Başımın sağ yarımküresi ağrıyor..
Bazen öyle çok ağrıyor ki, uykumda hissediyorum, uyuyamıyorum, duvara sağdan kafa atmak geliyor içimden…
Kızımı emzirdiğim için tedavi alamadım, akupuntur denedim. Düzenli gitsem daha iyi olabilirdi, biraz azalma sağladı…
Onu yeme, şarap içme, mayalı şeyler yeme…Tamam ağzımızı tutarız ama insan kendini üzmemeyi, sıkmamayı başaramıyor ki..
Ben onunla yaşıyorum, istediği zaman geliyor, onu hissettiğim aura döneminde, ağrı kesicimi alıyorum..Bazen işe yarıyor çoğu kez yaramıyor.

Birgün PUFF diye, geldiği gibi gidecek..
İsmi üzerine göç  (immigrate) edecek, uzaklara gidecek  J

1 yorum:

  1. bende migren hastasıyım hemde yıllardır. Denemediğim yol kalmadı. En son biberiye çayını önerdiler. Deneyip izlenimlerimi sizinle de paylaşıcam.

    YanıtlaSil